Hírek

Fodor Nicholas és Soltész Péter nyerte a férfi kenupárosok versenyét

Akadémistáink újabb eredményes napot zártak a győri Kadler Gusztáv maraton magyar bajnokságon. A felnőtt kenu párosok versenyében, amely egyben válogató is volt, Fodor Nicholas a tokaji Soltész Péterrel legyőzte a nagy favorit Horváth Márton, Kövér Márton kettőst, és fiataljaink is számos érmet nyertek a szombati versenynapon.

Szombat délelőtt egy vérző lábú, de mosolygós Fodor Nicholas kászálódott ki a kenuból a felnőtt párosok versenyét követően. Balázs Péter tanítványa a tokaji Soltész Péterrel egy hajóba térdelve szállt versenybe a válogatónak is számító kenu párosok versenyében, ahol az összeszokott, világbajnoki érmes, Európa-bajnok Horváth Márton, Kövér Márton duóval vették fel a versenyt. Nem is akárhogyan! Nicholasék ugyanis viszonylag könnyedén nyerték meg a viadalt.

„Nagyon örülök ennek a sikernek és hogy le tudtuk győzni Kövér Marciékat, mert nagyon erős ellenfelek. Taktikánk nem igazán volt, hiszen harmadszor térdeltünk össze Petivel, és ez volt az első nagy veretésünk, igazából síkvizes versenyzőként a rajtunkra és az iramunkra alapoztunk, és ez be is jött. Volt egy szakasz, ahol utolértek és megelőztek minket Marciék, akkor úgy döntöttünk, hogy belassítunk és rápihenünk az utolsó körre, de a végén elmaradt a kiélezett csata” – mondta Fodor Nicholas, aki szétnyílt térddel szállt ki a hajóból, az utolsó beszállásnál a térdelő támasznál ráugrott a vasra, ami felsértette a lábát.

A felnőtt kenupáros sikere után fiataljaink is folytatták a jó szereplést. A pénteken arany- és ezüstérmet szerző ifjúsági Járomi Maja Panka és Szijártó Dóra ezúttal párosban szállt vízre és bronzérmes lett.

„Futásban jók voltunk, de a kiszállást jobban kellett volna gyakorolni. Egy hete készülünk erre, Sukorón stégre szálltunk ki, azért az kicsit másabb” – árulta el Szijártó Dóri, hogy miben van még fejlődési lehetőségük. De a két lány elégedetten nyugtázta, hogy a két nap során szereztek egy teljes éremkollekciót.

Az ifjúsági fiú egyesben Kollek Máté is ott állt a nagy siker kapujában. Kajakosunk mintaszerűen versenyzett, élményszámba mentek a futószakaszai, a ki- és beszállások. Az utolsó futószakasz után az első helyen vághatott neki az utolsó kis körnek, ám a fordulónál négyen összementek és ő húzta a rövidebbet, a negyedik helyen érkezett célba.

„Bosszantó, ami történt, mert nagyon szerettem volna nyerni, és tényleg végig uraltam ezt a versenyt. A futószakaszok tökéletesek voltak, de itt a végén a többiek kitoltak a szélére, nem tudtam visszaülni a vízre, be is raktak bölcsőbe, amiből már nem tudtam kijönni” – mondta Máté, aki megfogadta a maratoni válogatón visszavág majd.

A serdülő fiúk síkvizes versenyében két kajakosunk is remek eredményt ért el, Aczél Márton megnyerte döntőjét, Takács Péter pedig a sajátjában a második helyet szerezte meg.

„Balázs Peti, az edzőm már egy hete mondogatta, hogy „Marci, ezt meg kell nyerni”, vagyis én is így álltam hozzá ehhez a versenyhez – mondta Aczél Márton. – A tízes skálán ez egy hetes erősségű verseny volt, a rajtom jól sikerült, az iramot tartottam az élbollyal és bíztam a szokásos erős finisemben. Örülök, hogy így sikerült az idei első versenyem, jó bemelegítés volt ez a szezonra.”

Takács Péter is sokat készült erre az országos bajnokságra, éppen ezért magabiztosan szállt vízre a döntőjében.

„A rajtom jól sikerült, jól ki tudtam jönni a mezőnyből a bal oldalon. Egy négy fős boly szakadt le az elején, aminek én is a tagja voltam, felváltva vezettünk, és bíztam benne, hogy a végén lesz erőm a dobogóra felérni” – árulta el Péter.

Eközben a serdülő hölgyek versenye is futott a vízen, Acélos Hanna Glória és Leskó Vivien képviselte színeinket. Hanna a maratonista családból érkező Jámbor Lotti mögött ezüstérmet szerzett, míg Vivien az ötödik helyen zárt.

„Örülök az ezüstnek, Lottit nehéz lett volna megfogni ezen a napon, hiszen már az elején elment tőlünk. Úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem ebben a versenyben, még a hátam is beállt” – árulta el Acélos Hanna Glória.

A késő délutáni programban az ifjúságiak síkvizes versenyének első döntőjében Hidvégi Zalán diadalmaskodott, aki fantasztikus finissel nyerte meg a versenyszámát.

„Nagyon örülök ennek a győzelemnek, mindenképpen szerettem volna nyerni. A taktikám az volt, hogy a fordulóknál meghúztam egy kicsit, így kényelmesebb tudtam menni az utazóban” – mondta Hodvégi Zalán a versenyt követően. A másik döntőben Zákány Máté a 13. helyen zárt, ahogyan a kölyök női párosok versenyében Csuport Emma és Csoma Réka Petra is, míg egyéniben Takács Emma a 14. helyen zárt futamában.

A zárónap előtt 4 arany-, 4 ezüst- és 1 bronzéremmel a harmadik helyen áll Akadémiánk az éremtáblázaton.